6leté gymnázium
Jazykové a humanitní gymnázium PRIGO je střední školou, která zahájila činnost v roce 1993, jako vůbec první nestátní gymnázium v Ostravě a okolí.
Poskytuje vzdělání ve třídách šestiletého a čtyřletého gymnázia.
Gymnázium šestileté – obor Gymnázium 79-41-K/61
Šestiletá gymnázia jsou kompromisním řešením mezi čtyřletými a osmiletými gymnázii. Přijímají žáky z řad žáků sedmé třídy základní školy, kde je jejich profilace již zřejmější, psychická vyspělost je vyšší a možnost kontaktu se staršími vrstevníky gymnázia bezproblémovější. Zároveň je však významněji a častěji podchycen talent a nadání k určitým disciplínám než v případě gymnázii čtyřletých. Volba rodičů a aspirace k dalšímu vzdělání dětí se jeví zodpovědnější. Z výše uvedených důvodů se zřizovatel a vedení školy rozhodli akreditovat gymnázium šestileté. V Moravskoslezském regionu se pak jedná o jedno z mála podobně zaměřené šestileté gymnázium. S ohledem na to, že šestiletých gymnázií je pouze několik, a z důvodu omezeného počtu přihlášek na střední školy je přijímací řízení pro nadané děti méně stresující než v případě čtyřletých gymnázií, protože v případě neúspěchu u přijímacích zkoušek zůstává v budoucnu ještě možnost zápisu právě na gymnázium čtyřleté.
Učební plán a školní vzdělávací program (ke stažení zde).
Podmínky přijetí pro 1. kolo
Za všechny části přijímací zkoušky může uchazeč dosáhnout maximálně 166 bodů. Za část jednotné (státní) části přijímací zkoušky může uchazeč dosáhnout maximálně 100 bodů a za školní část přijímací zkoušky může uchazeč dosáhnout maximálně 66 bodů. Žáci, kteří se zúčastní 1. kola přijímací zkoušky, budou na základě jejich výsledků seřazeni. Ke studiu budou přijati ti žáci, kteří se umístí v intervalu od 1. místa po místo, které odpovídá pořadí žáka, který se umístil v pořadí jako poslední v rámci kapacity vypsané pro 1. kolo přijímacího řízení pro daný obor vzdělávání a zároveň dosáhl minimálně 60 bodů (cut-off score). Pořadí uchazečů bude stanoveno podle souhrnného bodového hodnocení jednotné přijímací zkoušky a školní přijímací zkoušky. V případě shody bodového hodnocení je postupně pro stanovení výsledného pořadí použit (1) průměrný prospěch dle bodu 1, (2) posléze podle bodu 2 a (3) podle bodu 3 „kritérií pro uznání školní přijímací zkoušky“. Dále je v pořadí postupně zohledněno bodové hodnocení u jednotné přijímací zkoušky prioritně (4) z Českého jazyka, a poté (5) z Matematiky a dále (6) průměrná známka z Českého jazyka z posledních dvou vydaných vysvědčení a (7) průměrná známka z Matematiky z posledních dvou vydaných vysvědčení.
Přijímací zkouška
Přijímací zkouška se skládá z posouzení níže uvedených částí:
1) výsledku jednotné (státní) přijímací zkoušky (max. 100 bodů),
2) výsledku školní přijímací zkoušky (max. 66 bodů).
Jednotná (státní) přijímací zkouška se skládá ze dvou didaktických testů z a) Českého jazyka a literatury (ukázka zde) a b) Matematiky (ukázka zde). Za plný počet bodů z jednotlivých didaktických testů získá uchazeč maximálně 50 bodů. Nejvyšší možný počet bodů za jednotnou přijímací zkoušku je tedy 100 bodů v případě bezchybných odpovědí na všechny otázky v obou testech. Školní přijímací zkouška se skládá z testu Obecných studijních předpokladů – OSP (ukázka zde). V závislosti na výsledku testu může uchazeč získat až 66 bodů. Informace o přípravném kurzu na školní přijímací zkoušku naleznete zde.
Uznání školní přijímací zkoušky
Přijímací zkouška může být uchazeči uznána (prominuta) a uchazeč obdrží maximální počet 66 bodů bez nutnosti absolvovat test Obecných studijních předpokladů, pokud splní alespoň jedno z níže uvedených kritérií. V případě žádosti o uznání školní části přijímací zkoušky na základě níže uvedených bodů 4-8 je nutnou podmínkou přiložení čestného prohlášení s přílohami. Toto čestné prohlášení je nedílnou součástí přihlášky.
Kritéria pro uznání školní přijímací zkoušky
Šestileté gymnázium
1) průměrný prospěch ze všech předmětů v šesté a sedmé třídě ZŠ (dokládá se prospěch za 1. a 2. pololetí 6. třídy a 1. pololetí 7. třídy) nepřekročil hodnotu 1,4
2) průměrný prospěch ze všech předmětů v šesté nebo sedmé třídě ZŠ (dokládá se prospěch za 1. a 2. pololetí 6. třídy a 1. pololetí 7. třídy) nepřekročil hodnotu 1,3
3) průměrný prospěch ze 3 dále uvedených předmětů (Český jazyk, Anglický jazyk, předmět ze skupiny Člověk a společnost) v sedmé třídě ZŠ (dokládá se pouze prospěch za 1. pololetí) nepřekročil hodnotu 1,1 a celkový prospěch ze všech předmětů v šesté a sedmé třídě ZŠ (dokládá se prospěch za 1. a 2. pololetí 6. třídy a 1. pololetí 7. třídy) není větší než 1,7
4) umístění na 1. – 5. místě v okresním kole matematické olympiády, v okresních (krajských) soutěžích vyhlašovaných MŠMT, kraji nebo školami (např. Matematický klokan, Bobřík informatiky aj.)
5) složení certifikované jazykové zkoušky z anglického, německého, francouzského nebo španělského jazyka v úrovni A2 a vyšší (např. KET, PET, FIN in DEUTSCH 2, FLYERS)
6) na podkladě aktuálního a doloženého členství v Mense ČR (hodnota IQ je vyšší nebo rovna 130)
7) umístění v prvních 30 % pořadí v Logické olympiádě organizované Mensou ČR v krajském kole alespoň jedenkrát v průběhu studia na základní škole
8) na podkladě rozhodnutí ředitelky Jazykového a humanitního gymnázia PRIGO na základě správního uvážení o uznání typově ekvivalentních nebo podobných úspěchů uvedených v bodě 4) a 5) hodných zvláštního zřetele
V případě uchazečů, kteří ukončili školu dříve, platí podmínky stanovené školským zákonem.
Více o studiu na našem gymnáziu se dozvíte zde.
PRIGO – Střední školy – On-line DOD
Prohlédněte si gymnázium očima našich studentů
Jsme fakultní školou Právnické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci
PRIGO Chytrá škola
PRIGO je školou pro život, jaký bude. Naše žáky a studenty se snažíme připravovat na to, aby obstáli hlavně v budoucím životě, a to přesto, že představy nás všech o tom, jak bude společnost i život za několik desítek let vypadat nemají jasné kontury. Naše filozofie je ukotvena v desateru principů PriorityGO. Snažíme se vychovávat kreativní osobnosti s vysokou adaptibilitou a flexibilitou, které se budou schopny uplatnit v životě u nás i v zahraničí. Proto za základ přípravy na budoucí život považujeme rozvoj schopnosti kritického myšlení. Ve výuce klademe důraz na moderní didaktické metody a rozvoj obecných kompetencí. Vycházíme ze skutečnosti, že škola v současnosti není výhradním ani hlavním zdrojem informací a její úlohu přebírá do jisté míry on-line prostředí. Proto jsou pro nás důležité moderní technologie. Mobilní zařízení a prostředí internetu využíváme nejen ve výuce, ale také ve všech dalších aktivitách a činnostech spojených s návštěvou školy. Naším cílem je, aby se staly přirozenou součástí života jako nástroj k řešení problémů a zjednodušení života i práce, nikoliv jako způsob konzumace volného času a náhrada osobních sociálních vazeb. Respektujeme při tom tradiční hodnoty a naše kulturně-historické prostředí.
Jsme CHYTROU školou. Jedněmi z našich priorit jsou proto konektivita, elektronická komunikace a transparentnost. Důraz klademe na výchovu k bezpečné práci s technologiemi. Dynamicky měníme přístup k informačním a komunikačním technologiím a jejich smysluplnému zapojování nejen do výuky.